0.00

Technologie

De wetenschappelijke basis achter de technologie

Het principe van de Unicycle Smart Balance Wheels en ook de Smart Balance Boards is super simpel en werkt op deze eenvoudige manier. Voor de voorwaartse of achterwaartse beweging, de rijder leunt net iets vooruit of achteruit. Om sturen links of rechts, de bestuurder zijn gewicht verplaatst naar links of rechts.

1. Hoe werkt de dynamische stabilisatie van de Smart Balance Wheels

Het vermogen om zelfstandig in evenwicht te houden, is de meest fantastische eigenschap op unicycle smartwheel en de Smart Balance Boards en is de sleutel tot de werking ervan. Om te begrijpen hoe het systeem werkt, is het nuttig om het basismodel model voor het apparaat te overwegen – het menselijk lichaam.

Als je opstaat en zover naar voren leunt dat je je evenwicht verliest, val je op je neus. De hersenen weten dat je niet in balans bent, door vocht in je binnenoor. Het zorgt ervoor dat je je voet inzet om een ​​val te voorkomen. In plaats van te vallen, loop je vooruit, een stap na de andere.

De Mono unicycle balance wheel doet vrijwel hetzelfde, (vandaar de term Smart) met het verschil dat hij wielen heeft, en in plaats van spieren een motor, een verzameling van microprocessoren in plaats van een brein en een set van geavanceerde evenwicht sensoren in plaats van het evenwicht in het binnenoor. Net als je hersenen, gaan de Smart Balance wheels vooruit, wanneer je naar voren leunt. Om het evenwicht te behouden, berekent het wiel in precies de juiste snelheid, zodat je vooruit gaat. Smartwheel noemt dit gedrag “dynamische stabilisatie”

unicycle-voortgang

2. De hersenen en de spieren

De Smart balance wheel bestaat uit een intelligent netwerk van sensoren, mechanische onderdelen, een aandrijving en controlesystemen. Op het moment dat u opstapt op het apparaat, beginnen vijf gyroscopische sensors en twee versnellingssensoren 100 keer per seconde te werken en rekenen om het terrein en uw lichaamshouding te analyseren.

De Smart Balance wheel gebruikt een speciaal solid-state hoeksensor. Dit type gyroscoop sensor dat de rotatie van een object, rekening houdend met het Coriolis effect op zeer kleine schaal.

Met de Coriolis kracht wordt het effect van bewegende lichamen worden afgebogen in een roterende referentiesysteem vanuit een meedraaiende waarnemer genoemd. Als men merkt, bijvoorbeeld een vliegtuig in een rechte lijn, lijkt deze lijn gebogen, omdat de aarde eronder beweegt.

Het wiel heeft vijf gyroscopische sensoren, ofschoon hij eigenlijk slechts met drie de gewichtsoverdracht op de voorste en achterste hoeft te regelen. De extra sensoren toe te voegen redundantie, om het product betrouwbaarder te maken. De informatie over de bestuurder en zijn controle gewichtsverplaatsing bewegingen worden samen genomen met de aanvullende informatie kantelhoek sensoren voor het “brein” van de Unicycle Smart Balance Wheels.

De hersenen bestaan ​​uit twee redundante elektronische printplaten die ieder zijn voorzien van een groep microprocessoren. De batterijen en motorwikkelingen worden gedupliceerd. Deze werken samen en delen die nodig zijn voor het besturen en verdelen van de werklast. De smart balance wheel heeft bovendien nog een aantal extra microprocessoren. De Balance Scooter vergt veel rekenwerk omdat het precieze berekeningen maakt in de kortst mogelijke tijd om kantelen te voorkomen. Als een printplaat tijdens het rijden niet (of de bijbehorende batterij, motorwikkelingen of bedrading), de andere helft neemt alle functies zou het kantelen. Het systeem informeert de bestuurder van de fout en kan worden gecontroleerd.

De microprocessors worden aangestuurd door een geavanceerde software die het voertuig terug stuurt. Het programma controleert de gegevens die vanaf de gyroscopische sensoren en past de snelheid van de elektromotoren aan. De elektrische motoren, die worden aangedreven door twee oplaadbare lithium-ion batterijen, kan elk wiel onafhankelijk van elkaar draaien op verschillende snelheden.

Wanneer het voertuig naar voren gekanteld is, zal de motor naar voren gaan met het wiel om kantelen te voorkomen. Wanneer het voertuig naar achteren wordt gekanteld, de motor, zal het wiel naar achteren bewegen.

Personaltransporter.nl

Spanjaardsdijk 36
8111 RM Heeten

Tel: 0572-367861
info@personaltransporter.nl

KvK: 55958362
BTW nr: NL 171668406B02

Ook op Facebook!

De waardering van www.personaltransporter.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 10.0/10 gebaseerd op 1 reviews.